woensdag 24 maart 2010

Het zondagmorgengevoel van Tender.

Het is zondag! En hoe weet een hond nu dat het zondag is? Ik weet het niet. Maar Tender weet het wel blijkbaar. Ze staat al vroeg naast ons bed om ons wakker te maken. Eerst een poot.....,dan nog eens een poot. En tja als we dan nog niet wakker worden, komt ze heel voorzichtig met haar snuitje tegen je aan duwen. Toe dan.......wakker worden.......het is zondag!!!!! Langzaam kom ik mijn bed uit en doe mijn kleren aan. Nou vooruit dan maar, even een klein stukje wandelen. Tender helemaal blij! Het is haar weer gelukt!
Na het rondje ga ik mij wassen en eten. Ik zoek alle spullen die ik nodig heb bij elkaar. En dan.....ja Tender zit mij al met grote ogen te volgen. Ga ik naar boven, dan komt ze gauw achter mij aan. Ze verliest mij geen moment uit het oog. Want het is vandaag zondag. En op zondag gaan we met de auto naar de hondenschool toe. Echt, het is een compleet feest voor Tender.
Tender kan de weg naar de hondenschool wel dromen. Ze kent elke bocht. Bij de laatste bocht gaat ze in de startpositie zitten en kijkt verlangend naar buiten. Ze weet het, we zijn er bijna.
We parkeren de auto in het Engelse Werk, een mooi park, waar we nog even vooraf gaan wandelen.

We lopen nog eerst een stukje langs de IJssel, waar het een drukte van belang is met allerlei
watervogels. De riem staat strak gespannen.

Onderweg komen we langs de IJsselhoeve, waar het zonnetje prachtig op staat te schijnen.
Na de wandeling die we in het Engelse Werk eerst even gelopen hebben, komen we aan op ons trainingsveld, waar de instructeur en een paar cursisten al klaar staan. Het is altijd een warm welkom met de honden onderling. Ze zijn allemaal weer heel blij elkaar te zien blijkbaar.
En dan kan de training weer gaan beginnen. Tender is enthousiast en doet weer erg goed haar best. Ze doet het natuurlijk allemaal niet voor niets. Er worden heel wat lekkere beloningskoekjes uitgedeeld. Daar wil ze wel graag voor werken. Tender vindt het heerlijk. Lekker werken met het vrouwtje en nog verwend worden ook.
Dat heet het zondagmorgen gevoel van Tender!

3 opmerkingen:

Beardiertje zei

Hoi Anita, volgens mij weten onze beardie`s echt wanneer het weekend is, dat merk ik bij Pol ook, op vrijdagavond gaat hij boven liggen wachten, in de hoop dat we weer loge´s krijgen, om dan weer voor gezel-en knuffeldier te spelen.

Gr Lidy

Anoniem zei

Hoi Tender,

Wij noemen dat het maandag/dinsdag en donderdagavond gevoel hahaha. Wat een gezellige zondagmorgen, daar mag je het vrouwtje wel even eerder voor uit haar bed trommelen. Je lijkt een beetje op Pepper doet ook alles voor een hondensnoepje. Zal wel aan de beardie liggen. Fijn dat je de gehoorzaamheid zo goed doet. Slobbers van Ab en Pep

Suzanne zei

Hoi Anita,
Vraag me niet hoe maar onze honden weten gewoon dat het weekend is.

Door de week zijn we altijd hartstikke vroeg maar in het weekend wordt er toch een beetje uitgeslapen, ook door Diesel :-) En als ik dan eens in het weekend eerder mijn bed uitkom dan komt Diesel naar me toe om me te begroeten maar gaat dan rap terug naar zijn bed, zucht eens diep en draait zich nog even lekker om ... ... ...

Veel plezier op de training aanstaande zondag!

Groetjes en een fijn weekend,
Suzanne