zondag 23 december 2007

Kerst nadert

Het is zowat kerst en dat houdt in dat we op het kerkhof een kerstbakje gaan neerzetten. Tender weet het graf van mijn vader al precies te vinden, want ze gaat altijd mee. In het begin had ze geen rust en wilde ze overal heen lopen om te snuffelen. Maar inmiddels weet ze dat ze even rustig moet wachten tot we klaar zijn met alles. Dat doet ze ook keurig. Ik hoef haar daarover niets meer te zeggen eigenlijk. Na afloop zijn we bij Tuinland naar binnen gegaan om te kijken bij de kerstafdeling. En hier stond een grote Kerstman naast de kerstboom. Tja, dat nodigt natuurlijk uit om er een foto van te maken. Ik zet Tender dus naast de Kerstman en maak een paar foto’s. Toen ik klaar was en mij omdraaide stond daar een man of 10 te wachten tot ik klaar was met fotograferen. Oeps, we hielden de boel dus flink op. Een man vroeg van wie die hond was en praatte Tender zo weer naast de Kerstman. Tender luisterde wonder boven wonder ook nog naar hem. Hij ging samen met Tender naast de Kerstman staan en wilde ook graag op de foto. Dus zijn vrouw maakte er gauw een paar. Ze is ook zo fotogeniek.

De eerste vorst is deze winter weer in het land. Hierdoor is de grond bevroren en dat zorgt ervoor dat we na iedere wandeling een heerlijke schone hond mee naar huis nemen. En dat is uniek, want Tender is een smeerpoets eerste klas. Na afloop van iedere wandeling gaat ze vaak uit de waterbak drinken die ik buiten in de tuin heb staan. Deze vul ik iedere dag met schoon water. En dit water blijkt lekkerder te zijn dan het water binnen. Maar dit water buiten is natuurlijk zo bevroren en dat is iets wat Tender niet snapt. Telkens weer gaat ze met haar tong door de waterbak en telkens wil het maar niet lukken. Het valt mij nog mee dat haar tong er niet aan vast is blijven plakken.

1 opmerking:

Daika's plekje zei

Hai,

En dan zeggen sommige mensen nog dat honden dom zijn.Mooi hoor dat Tender zo bij je vader's graf ging zitten.Kreeg er kippevel van.
Lekker zo wandelen he als het buiten zo koud is je laat veel vuil en znad waar het hoort nml buiten hihi.

Daika vind het water in de tuin ook altijd lekkerder als binnen en keek vorrige week ook vreemd dat er niks uit te likken was.

Gr ingrid